Originalet av inlägg:1507527
Redigerat:2025-11-18 17:06:00

Discofisken

Jag har inte hört något konkret, men i intervjun på Fotbollskanalen fick jag intrycket av att AIK letar efter en ny huvudtränare. Att han duckar frågan om Mikkjal, istället för att tydligt backa sin tränare, säger en hel del. Det samma gäller den indirekta kritiken mellan raderna när han svarar på frågan om lagets “utveckling”.

Samtidigt fick jag även känslan av att FS ville gardera sig för ett scenario där Mikkjal ändå blir kvar? Min oro är att den garderingen grundar sig i att ledningen helt stängt dörren för att köpa ut honom ur avtalet med tanke på vad den rockaden hade kostat oss.

Att anställa en ny sportchef kommer nog bara det kosta oss ett par miljoner i sign-on. Och gällande MT... TB kostade väl runt fem miljoner att köpa ut? Man kan tänka sig att det ligger i samma nivå även för honom. Sedan ytterligare ett antal miljoner i sign-on för den nya tränaren. Totalt kan man väl räkna med att hela rockaden landar på ca 10m.

Kan det vara så att ledningen oroas så pass mycket över potentiella reaktionen från oss supportrar om de presenterar ännu ett dåligt ekonomiskt bokslut, och att det påverkar deras beslut om vem söm bör leda laget? Tyvärr så tror jag inte att bara ett bra bokslut är tillräckligt för att lugna ner oss om det betyder att Mikkjal stannar. Vi behöver ett större omtag. Annars kommer nog tyvärr huvuden ryka.

Ta allt det här med en rejäääääl nypa salt haha. Tänker bara lite högt hehe.