Originalet av inlägg:1506498
Redigerat:2025-11-07 13:06:00

Fascinerande som vanligt att läsa GF, vi pendlar just nu i om vi avslutar mellan 4e -7e plats 2025 i Allsvenskan placering.

2026 är det många av de skribenter som skriver ofta (och ofta bra) som säger att det bara finns en väg att gå. Bort med det gamla, in med de nya. Det ska skapas truppvärde och man kan tänka sig en "mellansäsong" - vad det nu än är, är det att komma i mitten av tabellen eller är det att riskera vår plats i Allsvenskan 2027?

Saker och ting ska självklart förbättras - det måste va målsättningen (alltid), håller med Scholes att sträva/ha som målsättning om topp 3 2026 inte matchar målsättningen att öka truppvärde & framförallt ha flera säljbara (unga) spelare och därmed öka intäkterna. Därför jag ser snett på en förlängning av 36-åriga Nordfeldts dyra kontrakt om vi har som mål att sänka våra kostnader och lägga intäkter på nya försäljnings bara spelare.

Men jag vet att det finns fler vägar till himmelen;) att det finns fler vägar att trava i en förändring, inte bara en gyllene...

Om man ska göra en förändring, gör den 100%. Bl a skulle jag börja med att klippa 20-25% av våra lönekostnader. Allt från kontoret, staben runt laget & i spelartruppen. Sikta på 24 st i A-truppen eftersom vi bara kommer "satsa på AS", dvs aldrig behöva dubbla med europaspel. Fokusera på de delar som ger värde, scouting, rätt träningsförhållanden, akademin osv. Skala bort allt som inte är vår corebusiness. Skippa all nepotism och kompisar som stödjer kompisar. Även om PAL raljera om kopieringsapparaten och kaffemaskiner - så hade jag dragit 25% även där...

Tänk vilken rekyl som blir - om alla unga spelare ger både sportsligt resultat och främst ekonomiskt resultat med en redan effektiv org.

Ber i förhand om ursäkt för långt inlägg.
Hoppas på mycket folk på NA mot HBK & 3p Boateng!