Originalet av inlägg:1501277
Redigerat:2025-09-02 09:34:00
Scholes:
Som jag minns det, hört det från folk med insyn, så rådde det vinterfönstret 23-24 lite panik eftersom vi höll på att åka ur 2023.
Planen var att stabilisera klubben, att under inga omständigheter hamna i botten igen. Det var Berntsens uppdrag. Och det gjordes ju med råge eftersom vi hamnade delad 2:a 2024. Om det var hans ”sanningar” som gjorde det vägvalet eller om det rådde fullständig konsensus vet jag inte.
Jag skulle heller inte säga att det vägvalet är ”helt ofattbart” i en klubb som är extremt ovana av bottenstrid.
Sen angående sommaren 2023. Det var verkligen ett lag i spillror TB kom till. Det är inte ens speciellt överdrivet att, i proffs-kontext, kalla Karlberg för ett kravlöst fotbollsdagis. Det pratades mer FIFA än nästkommande match.
TB ska absolut inte adlas för att vi räddade kontraktet, men den professionalitet han kom in med och höjde kravbilden på verksamheten ska heller inte nonchaleras. Det är ju den vi fortfarande andas på Karlberg.
Sen håller jag såklart med om att en annan väg hade varit gynnsam 2024. Vi hade verkligen chansen att kommunicera ut ett nytt vägval. Vi supportrar hade nog enklare accepterat det då.
Men det där med ”Quick Fix” stinker ju både AIK och TB.
Har själv valt att omfamna det nya. Och håller såklart, med facit i hand, med dig. Det här skulle med fördel skett tidigare.