Originalet av inlägg:1500761
Redigerat:2025-08-30 14:52:00

En del kommer kanske skratta åt tanken. Jag är inte så övertygad om att vi skulle bli ett sämre lag om vi säljer en av Csongvai/Saletros. De är både sexor och har sina styrkor i defensiven. Båda har bra fötter på fasta där Csongvai just nu är den som tar i princip allt. Vi spelar just nu inte så mycket fotboll med posession. Att stoppa in Hakim, som är mer bilteknisk, för någon av dessa och nya Ivorianen som verkar ha riktigt bra styrkor med nollning i offensiven, som spelkamrat till Celina, ser jag det inte som omöjligt att vi faktiskt skulle bli bättre med Anton out.
För förtydligande hoppas jag vi kan behålla Anton som en ny Tjerna/Pertan. Älskar honom. Men om han vill gå och vi får skäligt betalt tror jag vi klarar oss bra ändå. Personligen hade jag hoppats att vi sålde Csongvai istället. Tyvärr är ju toppen av Championship attraktivt. Positivt att det är en klubb med pengar. Så här inslutet av ett fönster och vårt är stängt ska det kosta 15-20 miljoner extra. 15-20 för Anton i detta läge är ju inte okej. Speciellt inte med Isak såld. Snarare 35-40.