Originalet av inlägg:1499653
Redigerat:2025-08-22 12:35:00
Scholes
Tycker du resonerar fint kring Berntsen och MT . Tycker det blir allt mer tydligt att relationen de emellan sett till planering, truppbygge och utförande på planen inte har klickat.
Det har som du säger varit lätt att säga att man borde kunna spela mer offensivt, inte sett till uppställning, men att välja ett annars spel och spelare etc. Håller med om att det i alla fall delvis låter som ursäkter från MT.
Jagvjar själv tänkt och uttryckt att det absolut borde gonatt vara offensivare med vår trupp, och det går sannolikt. Men jag har börjat landa i att det är lite förmildrande för MT att truppbygget är så pass svagt.
När man sett att MT valt 6-7 startspelare med defensiv tyngdpunkt har jag tänkt att det finns ändå andra val och man kan välja att ha högre utgångspositioner, två anfallare osv. Vi kan spela en intensivare och högre press likt mot MFF. Just det förstår jag inte riktigt. Men det är ju ändå så att det faktiskt saknas en hel del spelartyper för att naturligt bli mer effektiva inoffensiven utan att rycka alltför mycket på de defensiva grunderna.
Det kändes ganska otydligt även när jag skrev det så jag vet inte om jag skriver mot mig själv i det. Jag lutar nog dock mot att jag vill ha MT kvar säsongen ut iaf.