Originalet av inlägg:1497026
Redigerat:2025-08-11 13:05:00

Håller helt med om att tålamod är inget som existerar i AIK. Mikkjal rekryterades av Berntsen, Saletros rekryterades av Berntsen. Ändå så ska hjulet uppfinnas på nytt och AIK ska arbeta på ett nytt sätt och Berntsen kickas. Möjligen var Berntsen för rak och det nya sättet med coola titlar efterfrågades för att kunna kasta sig med nya och avancerade ord. Datadriven utveckling, sure det är ju såklart okej att ta fram data på spelare som samtidigt hela övriga fotbollsvärlden också letar efter. Dock kanske lite svårare att få kontrakten underskrivna med en mindre plånbok. Efter derbyt igår var tankarna åt alla olika håll, men ett håll som är tydligt är anfallet. Visst är Isherwood mer eller mindre en säkerhetsrisk och det röda kortet känns extremt nära mest hela tiden. Men bortsett från det så är anfallet, eller avsaknaden av en spets väldigt tydlig. Jag har önskat att John ska visa alla, att han ska dundra in 15 mål och avgöra matcher gång efter annan, men tyvärr så hänger grabben inte med längre. En anfallare som konstant känns sen in i situationer och inte vågar klippa på ett ger tyvärr inga mål. Och Anton som är en evighetsmaskin därute tvingas bära laget och det uppstår ett enormt tomrum när han är borta, något som inte en klubb som AIK kan tillåta.

Jag hoppas verkligen att det nya AIK kan rensa lite till i truppen och tillåta sig ett sunt tålamod som krävs för att bygga långsiktigt. Jag tycker det var enormt fel att sparka Berntsen, han hade kunnat sköta affärerna och fortsatt arbetat i den nya gruppen enligt nya direktiv.

Men känslan man får nu är att det varken blir hackat eller malet, vi behöver arbetsro men samtidigt inte glömma att Mikkjal var mannen som räddade oss kvar i Allsvenskan för inte så länge sedan. Mod och tålamod krävs för att vinna på sikt.