Originalet av inlägg:1496990
Redigerat:2025-08-11 09:27:00

Min bild av Mikkajl är att han fram för allt anpassar spelsättet efter truppens förmåga och kompetens.

Jag tycker att vi konsekvent under året spelat med våra 11 för tillfället bästa spelare. Att det är baktungt, fysiskt och direkt 5-4-1 speglar truppens sammansättning.

Hade Uronen motsvarat förväntningarna och Edh varit tillgänglig är jag rätt övertygad om att vi sett mer av den hybridformation/4backslinje han spelade med under hösten.

Vill vi ha en annan typ av fotboll så hade man kunnat ju börja med att bygga truppen efter det. Vi har saknat både ytterbackar för en fyrbackslinje men paradoxalt också tillräckligt många offensivt skickliga wingers eller tillgängliga yttrar för att spela en mer framåtlutad 343.

Tar man ett litet större perspektiv så är det nästan orimligt att förvänta sig att vi SKA hota om guld och europaspel när klubben mitt under tidigare kommunicerad satsning drar i handbromsen och underkänner sin tidigare långsiktiga planering under våren.

Nu när allt fler börjar vässa sina högafflarna för att jaga ut vår nuvarande tränare så kan man ju åtminstone ha i att förväntningarna inför den här säsongen varit helt orimliga.