Originalet av inlägg:1494253
Redigerat:2025-07-20 16:44:00

Suck...

Jag kommer såga och gnälla, så ni som har svårt att någon är kritisk mot AIK så kan ni sluta läsa nu.

Folk har irriterat sig på mig under väldigt lång tid då jag var otroligt kritisk mot AIK även när vi ledde serien, då jag tyckte mig se otroligt stora brister i vårat spel, men när bollen studsade med oss så lyckade vi ta poäng i matcher som vi inte förtjänade, och nu när bollen studsar emot oss så ser vi direkt patetiska ut.

Jag kommer ta upp problemen igen, i ett naivt hopp om att någon inom AIK läser GF.

Vi måste ge upp dödgrävar fotbollen, vi förstör för oss själva och vi förstör våran framtid.

Det gör ont att säga, men denna truppen är direkt dålig och har OTROLIGT många svagheter, men det mest irriterande är att AIK medvetet gör sig själva otroligt dålig tack vare den typen utav fotboll vi spelar, vi skjuter oss själva bokstavligen i foten.

Vi är på botten nivå i Allsvenskan när det kommer till, spelet med boll, fart,kreativitet, vilja att anfalla, och trots att vi är extremt defensiva och prioriterar enbart försvarsspel så har vi en backlinje som gör väldigt mycket individuella misstag, vilket vi ser på alla grova misstag, självmål, markeringsmissar.

Vår trupp är så dåligt byggd att till och med våran huvudtränare känner att vi har bara chans att ta poäng genom att döda tid så mycket det går försvara så gott vi kan för att sedan be till gud att vi tofflar in en hörna/frispark/inlägg.

Denna Allsvenska säsongen är körd, trots att vi ligger trea så är det bara en tidsfråga innan MFF och Elfsborg är ikapp då dom är BETYDLIGT bättre än oss.

Jag vill bara en sak med resterande del utav säsongen, spela så många junisar som det bara går, då vi inte kommer åka ur även om vi gör det, bygg ett spelsystem som är modernt, som går ut på att ha bollinnehav, vilja att gå framåt och vilja att spela på motståndarnas planhalva, skiter i vad det är för formation så länge det inte är en 5back med wingbacks, kommer vi förlora matcher om vi byter spelsystem? Absolut kommer vi göra det, men det är dags att börja bygga för framtiden och sluta skämma ut sig varje gång man ställer upp med AIK´s Schweizerost version utav den kinesiska muren.

Jag kan bara prata för mig själv, men att kolla på dagens AIK får mig att skämmas över vad jag ser på planen, det är otroligt tråkigt att kolla på och det är uppenbarligen inte något vi vinner på heller, så bygg om, bygg rätt och dom spelarna som inte klarar av att spela modern fotboll, dvs dom som inte kan hantera bollen och dom som inte kan passa bollen till en lagkamrat kan lämna så fort det bara går (Sotte,Guidetti,Kakan,Tycho,Benjamin,Uronen,Elingsen,Besirovic)

Kommer väl som vanligt få skit för det jag skriver men jag måste skriva av mig innan mitt huvud exploderar tack vare denna skit vi fått se under denna säsongen.