Originalet av inlägg:1493837
Redigerat:2025-07-17 23:42:00
Björn Kindlund
Smart människor brukar vara inlyssnande och inte försöka nedvärdera. Där misslyckas du rätt bra.
Du har även fått för dig att jag är någon annan som har en massa positiva åsikter om vår gamla sportchef. Några skriver om att jag varit i luven på Scholes tidigare. Jag håller i princip alltid med Scholes.
Smart var tyvärr inte ordet som beskriver dig då… för att återanvända dina ordval.
Jag pratar inte om den ekonomiska risken i exempelvis Uddenäs eller Danilo. Jag pratar om den totala brist på kvalitativa offensiva spelare utanför det centrala mittfältet. I det perspektivet skiter jag i om spelarna är köpta, lånade eller skänkta. Jag värderar att det är det vi står med efter flera fönster och mycket spenderade pengar. Har svårt att se någon vara nöjd med vår uppsättning offensiva spelare. Då inte inräknat våra unga skadade egna produkter.
Grejen med dig är att du inte lyssnar in så du tolkar fel och ser själv inte så smart ut.
Men du är som sagt himla nöjd med vår uppsättning spelare ovanför CM.
Angående Hove som du tar upp så hade vårt spel sannolikt sett mycket bättre ut med en CM som är med i och bra i spelet. Även om det så klart är fint när han dykt upp som gubben i lådan och gett oss poäng vid tillfällen ser jag i det större perspektivet det som ett stort problem och ett större problem än de mål han ger oss.
Det är lite som med att du värderar det mesta som bra för att vi just nu ligger med i toppen. Du ser inte bristerna. Du ser att Hove gör mål, men ser inte bristerna. Jo det gör du nog säger du, men du verkar slita i dem så länge saker går hyfsat vår väg.
Jo, vi har definitivt haft resurser att ha ett lika bra mittfält som nu och ett bättre anfall och eventuella yttrar.
Långt ifrån alla inlägg blir nyanserade då det ofta inte finns något syfte att breda ut alla nyanser. Vore du intresserad av dem hade du ställt andra frågor och varit villig att lyssna.
Eller jag kanske är onyanserad för att du upplever mig som negativ i 1-2 inlägg varannan vecka. De svar jag ger exempelvis dig räknas inte då jag besvarar inlägg som adresserar mig.
Berätta istället vad du inte står bakom på ett nyanserat vis så kan du få ett bra samtal istället för att använda det där ocharmiga försöket till att kalla någon funktionsnedsatt.