Originalet av inlägg:1492314
Redigerat:2025-06-30 07:54:00
Jag tycker att AIK borde utnyttja momentum nu och se till att locka (ännu fler) turister till våra matcher. Jag träffade två finnar före match som kommit över bara för att se matchen och de berättade att de nog kan bli flera nästa gång.
I dessa tider där fotbollen håller på att bli könlöst likriktad så känns Allsvenskan som en oas i misären. Vi har sluppit VAR, vi har läktare fulla av r i k t i g a supportrar, inte the prawn sandwich brigade, och vi har ett stort antal derbyn och "halvderbyn" (matcherna mot IFK hör till den senare kategorin med tanke på hur många de faktiskt tog med sig till NA igår).
Och varför inte skapa lite merch som går att sälja även i de annars så töntiga souvenirbutikerna i Gamla stan och på Drottninggatan. Varför inte en segerrusig viking med en stor AIK-flagga i ena handen och en bengal i den andra? Alla dessa älgar på längden och på tvären skulle få en konkurrent.
Och alla kan vi hjälpas åt att sprida hypen på sociala media: posta bilder på våra vackra läktare och pusha extra på att vi faktiskt spelar mitt i sommaren också, så att matcher går att kombinera med semester under de månader då vårt land är som vackrast!
Men så måste jag tjata om repertoaren igen: att inte kunna håna en rival som IFK (som skanderat "solnattare" på stan, utanför och på arenan) på ett bra sätt, det är faktiskt inte godkänt.