Originalet av inlägg:1491397
Redigerat:2025-06-13 07:44:00

teamworkspirit
Trycket är bra om man jämför med PL naturligtvis, men jag tycker Norra har varit ganska loja vid många tillfällen. Ett ex är hemmapremiären mot Peking, då stora delar av ståplatspubliken gav upp när Peking gjorde 3-1. Jag satt på etage 2 ovanför Norra Stå och tänkte flera gånger: "Såhär får inte supportrar bete sig under en hemmapremiär". Nu lyckades vi vända, men det var laget som bar fram publiken, och det är inte OK.

Jag tycker vår sittplatspublik är mycket bra i jämförelse med nästan vilka som helst, men att en fullsatt ståplatsläktare ska ge så pass lite ljud ifrån sig - även vid derbyn - , nej det är inte godkänt.

Sedan: att man nödvändigtvis ska behöva kopiera de allra vanligaste sångerna, det är väl lite som att säga att ett AIK-tifo alltid kommer att likna ett Salernitana-, Norsjälland- eller Elfsborgstifo. Det är bevisligen inte så, och detsamma gäller sångrepertoaren och intensiteten i själva sången. Att bajen alltid sjungit släpigt och flegmatiskt betyder inte att vi också måste göra det!