Originalet av inlägg:1489044
Redigerat:2025-05-13 08:33:00

gnagetEken

Jag menar inte att ingen av de ”äldre” som togs in under vintern skulle ha tagits in, det jag menar är att man i princip enbart tog in ”äldre” spelare att komplettera truppens ”äldre” spelare.

Man kan inte säga att vi ska vara nöjda bara för att vi hade otur med Edh, Ali, Ayari och Fesshaie. Man behöver fylla på och vi hade absolut råd och möjlighet att ta in en yngre utvecklingsbar nia och en ung utvecklingsbar vänsterback. Visst hade man så klart inte klagat om Kakoullis sprutat in mål vare sig sportsligt eller ekonomiskt.

Redkin blev nog mer lite av en bonus att han visade sig hålla en helt okej nivå. Jag saknar strategin, eller i alla fall känslan av avsaknad, av att man väldigt aktivt söker U20 spelare utomlands som är lite längre fram än våra akademispelare som plockas upp. Speciellt när de första går eller har gått skadade.
Speciellt i tider där vi är ekonomiskt utsatta.

Vi hade definitivt kunnat välja att inte värva Hove, Uronen och Kakoullis och tagit in tre yngre förmågor istället. Hove har visat sig vara en riktigt duktig spelare, men strategin att värva honom och Uronen förstår jag inte. Kakoullis kan jag verkligen förstå, även om jag nu när man fått se honom inte kan förstå vad man sett i honom. Men det är en annan fråga, dock känns han verkligen inte som en nia. Möjligtvis att man kan nå framgång där om man spelar honom bredvid JG istället för Celina längre fram.