Originalet av inlägg:1489032
Redigerat:2025-05-12 22:56:00
cb
Det tror jag också att framgång föder truppvärde överlag och precis som du säger kommer förmodligen flera av de spelare du nämner vara intressanta för bättre och rikare klubbar.
Bara för att förtydliga. Jag menar inte att vi ska ha ett gäng unga spelare i startelvan samtidigt som samtidigt inte är redo att axla den minimikvalitet som krävs för att sätta AIK topp 3 de flesta säsonger och högre vid bra träff, och inte utan att ha täckning bakom. Men vi borde hela tiden jobba stenhårt för att alltid ha unga 2-4 spelare som frekvent startar, hoppar in och alltid är nära speltid. När vi har ”för många” etablerade spelare gör det att vägen fram för speltid för unga är begränsad. Just nu har vi i princip inte en enda yngre spelare som rimligtvis kan ges mycket speltid. VA får ju en del minuter. Men också ganska hackigt och i olika roller på olika positioner. Där det borde finnas en yngre nia finns VA. Det borde finnas en yngre tia finns VA. Där det borde finnas en yngre WB finns VA. Där det borde finnas en yngre CM finns en inte speciellt redo Kazper. Det jobbet tycker inte jag man visat att man försökt lösa under vintern.
Nu får vi hoppas att Ayari, Edh och Ali kommer tillbaka ordentligt till andra halvan av säsongen.