Originalet av inlägg:1489020
Redigerat:2025-05-12 20:47:00
Utmedpacket
Absolut, och det är lätt med facit på hand. Men även där och då bör man ha värderat ekonomin, vilket så klart styrelsen borde ha stoppat en 23-24-årig anfallare. Just där tror jag dock att styrelse/VD inte heller trodde på JG och då satt i en rävsax. Man hade inte sålt spelare och fyllt på kassan. Man hade inte tagit in yngre spelare att tala om som man önskade. Man såg
inte att Gono eller Fesshaie skulle lösa situationen. Man lät Berntsen slutföra det han påbörjat för att stå utan sportchef som hållit kontakt med intressanta och intresserade spelare. Då hade man till slut riskerat att stå mer eller mindre utan anfallare.
Sen tror jag också att man som styrelse måste lyssna på sina ledare och chefer över sporten. De som träffar spelarna dagligen, som ser de i rehab, som jobbar med deras kroppar och kvaliteter varje dag. Det är svårt, tänker jag, för en styrelse eller VD att värdera gå in och värdera hur bra spelare är och hur deras kroppar mår, speciellt ovanför huvudet på ledarstab och sportchef. Säger de att Besirovic inte duger som vänsterback och Edh inte är tillgänglig så ”måste” någon in. Samma sak med anfallet. Säger man då sedan att Kazper inte duger ännu som kanske hade kunnat vara en son där spelare som borde ha varit en spelare redo att ta vid efter Fanne exempelvis. Ja då kommer man fram till att vi behöver Csongvai istället. Säger de att Celina vill vi göra oss av med han är inte tillräckligt bra. Ja då kommer Hove in istället. Med tanke på hur vi startade mot GAIS och hur vi ställde upp i premiären så är den tanken inte så konstig.
Jag vet ju inte alls hur samtalen har gått. Jag tolkar bara de spelare vi hade och de som togs in och vad vi står med.