Originalet av inlägg:1489016
Redigerat:2025-05-12 20:00:00
Utmedpacket
Så är det ju, men det finns också saker man kan vara överens om eller som man ger som förutsättning eller tror sig ha samsyn kring. Spekulerar. Givetvis, tänker jag, så har man möten och söker samråd och samsyn och har en plan. Jag tror absolut inte att Berntsen på något sätt är mot unga duktiga spelare utanför egna led. Jag tror inte heller att han inte kan hitta dem. Jag gissar igen, men jag tror att man till slut såg att det här kan inte fortgå. Det kommer bara in nya spelare i åldern 23-30 och vi fyller på utan att spelare säljs vilket gör det i princip omöjligt för unga spelare att ta speltid då ingen ännu är på den nivån att de kvalitetsmässigt är nära att gå före en äldre spelare. Berntsen upplevdes inte heller bromsa in och lyssna på klubben. I någon mening tror jag han gjorde sig omöjlig i det perspektivet. Sent om sider tog man ansvar och gjorde en förändring.
Det kan ju trots allt vara så att vi kommer få tacka Berntsen och vår lyckliga stjärna att just den här gången lyckades vi på alla sportsliga plan och vi bara kan fortsätta gasa efter ett guld och ett gruppspel men då med resurser att värva in mer färdiga dyrare unga spelare och samtidigt kanske får utväxling på några av de fina talanger vi redan har i klubben samtidigt 2026-2027.
Berntsen är så klart inte på något sätt ansvarig för ekonomin, men han är ändå ansvarig för sin egen tillvaro och prestation i AIK. Där ingår det att ta hänsyn till framtida ekonomi.