Originalet av inlägg:1486875
Redigerat:2025-04-22 18:56:00
Nu vet inte jag så mycket närmare om Thomassens ledarstil så, men vad man alltid drömde lite om tidigare var ju att få in en coach som liksom kunde "ruska om" AIK få oss att börja leverera som vi bör utifrån vår potential.
INGEN kan säga att Thomassen hittills misslyckats med detta. Hans poängsnitt talar för sig själv. Dessutom har han fått AIK att vända "dåliga vanor" som att t.ex. alltid vara dåliga resultatmässigt i början av säsongen - nu leder vi f-cking serien.
En annan "ovana" var väl att AIK sällan vann matcher där det stod och vägde på slutet - nu är det istället vi som dunkar in det avgörande målet på övertid.
Fundamentet i allt detta verkar Thomassen bygga på att AIK ska ha den bästa fysiken i ligan - när matcherna står och väger ska vi ALLTID vara det starkaste laget. Och här kan jag kanske det uppstått lite friktioner, vad vet jag. Är du inte beredd att träna hårt som fan så har du liksom ingen plats i AIK.
Men det här "drevet" mot Thomassen är ju nästan enbart komiskt. Han är den resultatmässigt bästa tränare vi haft sedan evigheter. En enkel man från Färöarna som värdesätter hårt arbete och att alla "går till jobbet varje dag". I en serie som allsvenskan så behöver det inte vara svårare än för att nå riktigt stora resultat.
Fystränaren som får laget att bli Stålmän hela bunten är dessutom kvinna så det är ju lite skönt progressivt också.
AIK 2025 känns jädra spännande - och vi kommer bara bli bättre och bättre när våra skadade spelare kommer tillbaka. Är detta en säsong där Mff svajar till en del så kan det absolut vara vi som griper förstaplatsen. Annars är topp tre fullt realistiskt.
Lite skönare detta än att vara nedsugna i bottenstriden va?