Originalet av inlägg:1483375
Redigerat:2025-03-22 13:57:00

Björn Kindlund

ja du får den angående två mittbackar och en målvakt in, det skrev jag argt efter första förlusten mot GAIS (Hade iofs lite rätt då vi tog in en mittback efter det)

Sen kan du upphöra med lögnerna ”Uruselt, värdelöst,tråkigt,fegt, pinsamt, fruktansvärt” skrev jag efter att vi hade 1-1 och Victor Andersson samt Ayari sprungit vilse i 45 minuter borta mot BP.

Detta skrev jag även efter matchen

" Väljer glädjen och bortser från den första halvleken.

Andra halvleken är så vi kan och bör spela, ska man hitta något negativt så är det väl att vi inte avgör matchen vilket vi borde gjort idag och även mot Kalmar med de chanserna vi hade (Var det ens offside på målet?)

Måste även hylla Nordfeldt, har sågat honom och ville se att han skulle ersättas (inte utav Diawara dock) men han har verkligen steppat upp precis som hela laget, räddar 3p åt oss idag.

Kom och tänkte på en till sak medans jag skrev inlägget, lite oroväckande att vi torskade ett gäng dueller i egen box där speciellt den sista där vi torskar fyra olika dueller i samma sekvens i och runt egen straffområde, hoppas det var en tillfällighet vilket jag tror det är.

Även Isherwood var bra, så länge han inte behöver springa mot eget mål så kan han nog bli en fin värvning."

Lite det här jag är inne på, när jag ser något dåligt, så skriver jag det, ser jag något bra så skriver jag det.

Men precis som vanligt (när man har en agenda) så väljer du att bara se det du vill se, min negativa syn på andra halvlek, men blundar för min positiva syn på andra halvlek och matchen i helhet.

Men visst, fortsätta läsa det du vill läsa, vill du bara läsa det negativa så är det upp till dig.

Faktum är att jag har rätt, insatsen i första halvlek mot BP borta förra säsongen var bedrövligt, hade också rätt i ett andra halvleken var mycket bättre, så bra att jag till och med bortse från den första halvleken.

Kort summering, jag tyckte att AIK var jättedåliga under våren och sommaren och vill se drastisk förändring, det skedde en drastisk förändring, tränaren byttes ut, och en Allsvensk toppklass spelare kom in, jag fick det jag bad om och det gav effekt, det är fakta, sen om du vill böla över att jag är extremt hård i mina ordval och väljer ord som katastrof, urusla, värdelösa tar inte bort faktumet att jag hade rätt, men jag kan förstå att det svider att för dig att erkänna då du förmodligen inte gillar mina ordval.