Originalet av inlägg:1478990
Redigerat:2025-01-21 14:24:00
Scholes
Jag tar föregivet att du hänvisar till fotbollsthlm och fotbollskanalen? Det finns två rejäla brister med de jämförelserna.
1) Fotbollskanalen har jämfört honom med ett snitt på samtliga mittfältare i allsvenskan medan Fotbollsthlm har jämfört honom med specifikt offensiva mittfältare. Det får de defensiva egenskaperna att framstå som bättre än vad de är, oavsett vilken spelare det gäller.
2) "Regeln" för jämförelser mellan spelare i olika fotbollsklubbar är att ha i åtanke att ju lägre ned en spelares klubb är i tabellen, desto mer försvar spelar klubben vilket leder till att en spelare utför mer defensiva aktioner. Nu är det just antal lyckade defensiva aktioner som han glänser i, de har inte nämnt ett snitt.
Jag hoppas verkligen att han tar sig in laget men det är två potentiella spelare som kan fightas om den positionen, och där den ena (Ali) fortfarande är så pass skadad att han inte är med på lägret. Jag vill gärna ha mer säkerhet där då det gick åt helvete när vår startspelare försvann där förra starten av säsongen.
Kazper kanske är den vi behöver, men det vet jag inte nu. Sett för lite än. Vad jag dock vet är att det är vår svagaste position, och att spelarna är tillräckligt bra som vi har på positionen ni föreslår nya förvärv på.
Bara mina tankar. Förstår att vi har olika åsikter men ville bara skriva av mig.