Originalet av inlägg:1466518
Redigerat:2024-07-25 09:24:00

Kribben är en anledning (av många andra, mer el mindre viktigare) att vi har plockat 20p hittills och inte mer. Han gör mer sällan matchavgörande räddningar än förut och tabbar sig oftare.
Han blir anklagad orättvist för vissa insläppta mål (som det turlig otagbara första målet mot Gais). Men han har vikt ner sig den här säsongen och självförtroendet är i botten (även om han försöker se lugnt ut).

Jag har länge funderat på en sak - gäller alla lag,, också ungdoms. Vissa spelare kan få hur många chanser som helst, medan andra får knappt en. Och då måste de leverera för att slippa frysboxen.
Det handlar inte bara om hierarki/position som t ex Milo eller Kribben. Jag ser sånt i andra lag med. Det finns säkert massa orsaker men jag tror personlig kemi är en viktig faktor och den kan finnas under ytan utan att personerna ens är medvetna om det.
Du och jag klickar helt enkelt med vissa bättre än andra.
Man är naiv att tro att det är bara prestationer som räknas i fotbollen.

Är det därför Diawara inte får en ny chans?
Matchen mot Malmö var katastrof, jag tyckte nästan synd om grabben för jag känner till känslan inombords som en spelare får när hen får en chans. En del drömmer tom om den dagen. Drömmer att de ska göra hattrick första gången de får chansen.
Diawara bör få en ny chans och helst ett par tre matcher.
Hoppas att MT blir ett nytt blad för honom.