Originalet av inlägg:1456459
Redigerat:2024-04-25 14:45:00

Greken

Ja alla har olika preferenser över vilken fotboll man föredrar. Just den detaljen med vassa omställningar och snabba anfallare älskar jag också men inte som huvudsakliga spelsätt. Men att ha sådana vassa spelare i djupled som Modesto och Pittas är såklart en lyx som ska användas på precis det sättet.

Jag tycker vi tidigare har ställt om (kontrat) via offenisva mittfältarna främst Faraj. Men när spelet fungerat även Ayari och Andersson i cupen. Där det raka spelet iallafall gått i två steg. I går var det snarare att vi hoppade över det steget och bara slog den långa bollen direkt. Det borde inte behövas med så skickliga fötter som finns hos Saletros och Celina. Men samtidigt om ytan finns så varför inte bara slå den direkt.

Det är möjligt att vi inte fick spelet att fungera och det inte var planerat men jag tycker att vi i så fall gav upp det alldeles för fort och gick till det långa spelet. Men Värnamo fortsatt ju att stå högt och bjuda in till det och vi hade ju frilägen på 1-2 passar i första som inte förvaltades så bara tacka och ta emot att värnamo inte justerade.