Originalet av inlägg:1456444
Redigerat:2024-04-25 12:12:00

Jag tycker baksmällan från derbyt var tydlig och det är lite synd att de nya spelarna i startelvan får ta den smällen. Då drar man lätt fel slutsatser.

Så länge vi vinner så spelar själva spelet ingen roll men det är verkligen inte min typ av fotboll. Otroligt ambitionslösa med bollen och omställningarna oftast endast en långboll på fantastiska Pittas och Modesto. Jag tycker laget visar vid tillfällen att kvaliteten för att dominera matchen verkligen finns där men ändå så är taktiken att direkt leta den långa bollen och hoppas att de skapar chanser själva där framme. Men är ju inte viktigt om jag tycker spelet är skittråkigt eller inte. Det är effektivt.

Jag kan inte bestämma mig om det är så här Berg vill spela eller om han anpassar sig otroligt mycket efter motståndet för hur frusterarande det än är så har jag länge varit inne på att låta speciellt på pappret sämre lag som tex Värnamo dominera spelet på vår hemma plan är den bästa sättet att vinna matchen. För det ger oss enorma ytor att ställa om på samtidigt som vi själva inte riskerar någonting egentligen och de inte riktigt har kvaliteten att straffa oss med sitt spelövertag. Samtdigt som vi själva ofta visar upp svårigheter mot låga försvar.

Möter vi däremot bättre lag så blir risken större att de faktiskt kan utnyttja spelövertaget. Vilket skulle kunna blivit fallet mot Dif med samma taktik men där tillät vi inte det alls utan hade en helt annan matchplan. Därför blir det otroligt intressant mot MFF. Jag tror inte vi kommer ge bort initiativet på det sättet vi gjorde igår. Helt enkelt för att MFF är för bra för att inte utnyttja det.