Originalet av inlägg:1406460
Redigerat:2023-03-31 11:18:00

En sak som slår mig i år är att jag för en gångs skull är mer orolig för defensiven än offensiven. Vi har väl inte direkt sprudlat framåt på försäsongen men de mål vi har gjort och de chanser vi skapat får mig att känna mig lugn. Vi har ett betydligt mer varierat anfallsspel under Brännan än tidigare år. Jag hoppas verkligen att vi får en bra. Vi kommer till chanser med olika spelare och känns inte alls lika lättlästa som tidigare år. Hoppas vi får en bra start på säsongen så vi vågar släppa på bromsen och inte tvingas bli låga av säkerhetsskäl.

Bakåt tycker jag vi ser lite svårbedömda ut ändå. Milo ser allt annat än stabil ut vilket inte är konstigt mtp skadan. Sotte är Sotte och kommer aldrig att bli något annat. Det kommer att varvas guld och bajs där. Jet är väl den som sett bäst ut hittills. Tycker dock den trebacken har en del att bevisa för mig. Nordfeldt tycker jag är lite av en gåta. Under långa stunder grym på linjen, inte jättedominant, men stabil i luften, finfina fötter för att sedan släppa in till synes ganska enkla mål, särskilt från lite halvdåliga vinklar.

Jag tror att det antingen blir sjukt bra eller riktigt risigt när vi summerar 2023.