Originalet av inlägg:1381019
Redigerat:2022-08-12 21:27:00

Europa satsningen för i år var ändå att behålla startelvan och förstärka/bredda med Björnström och Guidetti.

Man minns när vi ersatte lagets viktigaste spelare som vi sålt för 40 msek med Saku som inte ens var samma spelartyp. Man minns ju skribenter som skyllde på att vi inte använde honom rätt..

Man krävde att vi borde ändrat spelsätt för att passa Saku. Inget var BW:s fel. Det värsta var att BW själv på sitt överlägsna sätt i efterhand skrattade åt att Saku var ersättaren utan ström fatta att det betydde att han inte ersatt lagets viktigaste spelare inför en CL satsning.

Klart det låter helt sjukt idag men så var det ju. Alla utom tränaren såg hur jävla bra Saku var.

BW:s proffsighet visade han sedan när han skickade sin egen spelare under bussen i försvar för han privata semesterpolare. Försökte tysta ner ett försök på våldtäckt på AIK.

Men såklart ska vi anställa hans hotellbokare aka assistent som sportchef. Assisterande sportchef… alla inser väl att det är att pimpa upp en arbetstitel.

Jag är så besviken över att det inte blev mer liv efter en sådan anställning. Men många verkar ju skita i att vår sportchef saknade sportslig kompetens.

Jag kan helt ärligt säga att jag har minst samma sportsliga kompetens som Jurelius och betydligt bättre ekonomisk kompetens och ändå så är det ju ett skämt att jag skulle bli sportchef även som jag själv såklart skulle tro att jag skulle vara grym.