Originalet av inlägg:1378786
Redigerat:2022-08-06 21:06:00
Gnagarrogge 2.0
Återigen, inget av det.
Och du säger onyanserad kritik, tillåt mig småle, du ser antagligen p17, p19 när du skriver, jag skriver om de som påverkats av "nytänket", dvs. 09-kullen och nedåt i åldrarna.
Jag vet vad som hänt, och händer, det vet styrelsen också men ändå fortsätter det. Det är inga dussinlirare som lämnat AIK ungdomsfotboll direkt de senaste åren, och många som gått samman och framfört kritik, men enbart för döva öron (rättare sagt de blir uppkallade på "kvartssamtal").
Resultat är att de lämnat föreningen efter mängder med ideella år som ledare, och som sponsorer.
Dock är jag inte ens en av dom, mitt kontaktnät är bara väldigt brett, inte bara i AIK.
Och ja, jag var kritisk direkt när bluffarna/hycklarna kom in, jag vet deras historik.
Och när högsta hönset för ungdomsfotbollen är en dömd man, med styrelsens vetskap nu, utan åtgärder, ja, det anser jag är skandal ur ett ungdomsperspektiv.
Detta är allmänt känt i de kretsar du inte verkar ha nån koll på, och det hände i tiden han anställdes av AIK 2016.
Och ja, jag har lyft problemen med yta och anläggning och även där ifrågasatt varför ledande personer inte satt hårt mot kommunen och arenabolaget (vilket står i vårt avtal med Arenabolaget). Kan Köpenhamnsklubbarna ha 15-25 fotbollsplaner i sina anläggningar så kan vi i Stockholm det. Om man bara vill.