Originalet av inlägg:1372700
Redigerat:2022-07-04 17:30:00

@Nabbes

Absolut, jag håller med, vi hade inte varit i toppen och fightats så ofta som vi gör om vi hade tappat många poäng mot just bottenlagen.

Du får påminna mig, har uselt minne och orkar inte googla, men jag har för mig att guldet 2018 vanns till största del då vi typ samtliga 3poängare (förutom mot MFF) mot samtliga topplag som konkurrerade om guldet och hängde av dem på det sättet (samtidigt som de tappade poäng mot varandra). Kan ha väldigt fel, kanske var något annat guld vi tagit alternativt ett annat lag jag tänker på något guldår.

Jag tror iaf inte att det enbart är det folk klagar över, även om man tar en 3p kan det se förjävligt ut, när det gör det vet man att man inte är många matcher ifrån det där frustrerande poängtappet.

Du vet vilka matcher jag syftar på, de vi vinner men knappt.. obekvämt. Tack vare en straff vi inte förtjänade, eller ett självmål i sista minute eller eller eller.. inte för att såna mål som leder till poäng inte räknas.. men jag tror du kan läsa mellan raderna vad jag menar.
Alltså inte de matcher Malmö (tex) tappar poäng men samtidigt haft 37 stolpträffar, 2 bortdömda offside mål osv osv..

Det är de matcher folk flippar ur, när man klart och tydligt ser att saker inte fungerar (vinst, kryss eller förlust).