Originalet av inlägg:1372638
Redigerat:2022-07-03 22:45:00

Scholes

Det här är varför det inte går att ha en stor, komplex diskussion här om detta område.
Om du tror att föräldratränare, eller med fördel en akademitränare i Stockholm, som står och skriker högre fart, ta bollen med rätt fot ur någon övningsbank är jämförbart med en färdig utbildningsplan där varje övning är designad för ett ta fram ett beteende (vilket gör att tränaren måste veta exakt vad i just den övningen det är man ska lägga vikt på, kräver utbildning inom den filosofin).
Det är en enorm skillnad på kunskap som krävs, jag har även en bra koll på flera av våra konkurrenters akademier så jag vet hur tränarkompetensen ser ut där.

Men der är bra att BP, som är Europas största klubb i antalet utövare, får fram alla dessa världsstjärnor på löpande band som t.ex. en flera gånger mindre klubb som Sporting Lissabon inte får. (OBS, kan finnas spår av ironi).

Behövs inget pris, ge alla barn samma utbildning, problemet är att utbilda dessa tränare på rätt sätt när vi i Sverige är låsta vid den, framförallt, dåliga C-utbildningen.
Men jag kan förstå detta när folk inte sett andra typer med egna ögon, eller framförallt sett tränare som verkligen vet vad de gör genomföra såna här utbildningar (men som det vimlar av utanför Sveriges gränser). Det räcker med att åka till Danmark.