Originalet av inlägg:1331912
Redigerat:2021-08-03 08:56:00

Det är kanske märkligt att kommentera GFs betygsättningar när jag aldrig sätter några själv. Men skit samma, jag gör det ändå.

Ja, det är sant att Buda har brister och att han i några matcher gjort bort sig. Men det är konstigt om händelserna i tidigare matcher skall färga av sig på betygen i denna match. Mot HBK gör han en bra match. Någon avgörande räddning och i övrigt just de ingripanden som man ska göra som målvakt. Bra i positionsspel, bra i beslutsfattande,. I min värld en "bra" prestation. Alltså över "godkänd". En 3a rimligen.

Bilal får låga betyg och jag frågar mig om vi sett samma match? Han löste sin uppgift bra. Bättre än Larsson i speluppbyggnad. Alltid spelbar, trygg med bollen och tydligt riktad framåt i planen. Felpassade lika mycket som andra, men måste vara en av de som haft bollen mest och fått bollen mer utsatta lägen. Minst "godkänd" och snarare "bra".

Goitom är vår bästa forward. Att han inte når samma nivåer som han gjort tidigare skall inte värderas i betygsättningen. Det blir ju märkligt om just han skall mätas efter en Goitomskala, medan övriga spelare mäts efter nånslags gemensam. Utan tvekan en 3a.

Bartoz tycks få idel 2or. Jag frågar mig, vad skulle en bättre tränare gjort? Han hade tagit fram en bra galenpanna.Tidigt byte på en iskall (eventuellt skadad) Bahoui. Tydlig offensiv vilja, trots ledningsmål. I övrigt vettiga byten. En rättvis seger borde generellt alltid ge mins en 3a i betyg för tränaren.

Jag är övergripande nöjd med laget i gårdagens match. Gamnackandet hos en del här inne är inte klädsamt. Det är inte att visa "vinnarskalle" eller att ha en "hög kravbild". Det är mest "gnälligt". -Spar kritiken till usla insatser, både på individ och gruppnivå!