Originalet av inlägg:1317030
Redigerat:2021-04-22 14:05:00

Jag har inte hängt med i turerna då jag missat årsmötet både senast och det innan det, vem/vilka är egentligen arenaansvariga? Görs det någonting öht?

Har vi ringt runt till våra miljon/miljardärer och kollar intresset av att stå för en eventuell del av kakan om det skulle bli aktuellt med flytt.

Jag är en klar förespråkare av att flytta, men jag förstår problematiken med både ekonomi och fysisk plats.
För mig personligen är en arena intressant om den skulle ligga lika nära eller närmre centrum än nu. Sen i vilket väderstreck lite mindre intressant. 30-35tusen och att man är lite jävla finurlig med hur arenan kan användas på ett realistiskt sätt när det inte spelas fotboll. Friends har ju misslyckats kapitalt där. Akustiken förstör för konserter, konserter och monsterjam förstör gräset, det ligger för risigt för att vara någon sorts konferenslokaler eller annan kommers.

Bävar inför ett uselt avtal på 10 år till på friends där någon får lite pengar under bordet, förklarar hur det var det ända möjliga alternativet och att vi drar in ännu mindre pengar på arenan än nu.