Originalet av inlägg:1316976
Redigerat:2021-04-21 15:18:00

Finansekonomen

Absolut. EM och VM är inte direkt en lokal Kalle anka cup.

Ja de olika organisationerna inom boxning kan man likna med EM, VM, CL och nationell ligatitel och nationell cup. Fem olika bälten att få.

Det är inte heller bara att slänga upp en ny titel. Utan historia och lokal förankring/möten riskerar den just att få det motstånd som fick många klubbar att backa.

Ungefär som om AIK hoppat på KHL. Jag hade högst sannolikt slutat kolla och många med mig. Klubbnamnet kanske består men där finns ingenting mer än de bästa spelarna. Allt annat är dött.

Visst, vill man betala för att se en liga med de allra bästa, men då kan man lika gärna starta en liga med diverse stora företag som lagnamn. Google-Facebook
Microsoft-Random Dubai namn osv. Där Messi och grabbarna spelar.

Kalla mig naiv, men fotbollen är så stor i världen och mycket större än de 10-15 största klubbarna. Jag är helt övertygad om att en sådan liga aldrig kommer att fungera.

Och jag är lika övertygad om att Messi och grabbarna hellre spelar EM och Vm ”gratis” och får 1.5 miljon i veckan istället plus x antal hundra miljoner i individuell spons för 3 och X antal hundra miljoner i individuell spons än att promt spela i en sådan liga men inte få delta i mästerskap.



Dixi

Klart man kan. Vet att anledningen för AIK hockey var något annat. Men det blir ju fortfarande samma sak för oss fans oavsett anledning.


Hur många är det som är för en nordisk utbrytarliga? För att det ännu mer ska handla om pengar. Jag hade sannolikt slutat gå på matcher iaf. Spyr halvt av bara tanken.
Som träningsturnering betraktat likt RL, absolut.