Originalet av inlägg:1308629
Redigerat:2021-02-25 18:57:00

Vandelay Industries,

Det andra stycket var inte enkom riktat mot dig. Dock så tolkade jag inte din text som om den hade i syfte att bredda diskussionen utan snarare att du hade föraningar om vilka svar du skulle få och ville stärka din tes.

Du skrev ju även "Ska man kritisera så hårt bör man väl även kunna pegga upp lite alternativa namn?"

Förutsatt att man själv är bekväm och tillfreds med vår personal och styrelse så menar jag att man nedvärderar och förminskar dem genom att uppmana en kritisk supporter till att komma med egna förslag.

Jag tolkade din text som att dess essens var att det inte fanns några alternativ till Jurelius och att det därmed föll sig naturligt att han fick tjänsten. Detta kan då antyda att VD kanske sökte, men inte hittade någon annan och att det väl då inte är så konstigt i och med att ingen av oss supportrar verkar kunna pitcha så många intressanta namn heller.

Då tycker jag att man förminskar VD.

Men om du säger att jag tolkade dig fel så utgår jag från att så är fallet såklart.

Personligen anser jag att det är för tidigt att ha en bestämd uppfattning om Jurelius, men det betyder inte att man inte kan vara frågandes eller kritisk till våra rekryteringsprocesser, på vilka meriter vi anställer/befordrar personer. Att man känner varandra sedan tidigare och att personen “kan klubben” verkar vara prio i alla fall.