Originalet av inlägg:1298857
Redigerat:2020-11-21 14:33:00
Ambro
Det var ju det jag i ordningsbots påtalade men då sa du att jag misstolkat dina kriterier.
Jag hävdar också att de flesta i den kategorin och dess spelare du rabblar upp är i princip enbart av typen bredd, kortsiktiga behov och prestationsbaserade chansningar.
Jag pratar ju då också om att för att få den förändring du vill ha, så får man skala bort en del bredd, kortsiktiga behov och bonuschansningar som är i princip gratis om de inte blir friska och ersätta med unga spelare.
Det är inte så komplicerat såsom du gör det. Men jag anser att truppbygget är mer komplicerat än du gör det. Och att jag förstår väldigt många värvningar i denna kategori då de är just bredd, kortsiktiga behov och ett par billiga chansningar såsom Ekstrand.
Ska du byta ut dessa mot verkligt bra talanger och inte Karikari typen så får man vara beredd med större pengar än dessa oftast kostar. Vilket för mig är i en annan kategori spelare.
Det är naivt att tro att vi ska finna unga spelare som mer eller mindre är gratis som kan utvecklas till allsvenska toppklasspelare på någorlunda löpande band. Jag ser det också som naivt att vi ska finna okända spelare i åldern typ 24 som är nästan gratis som kan bli nästa Olsson på någorlunda löpande band.