Originalet av inlägg:1298845
Redigerat:2020-11-21 10:47:00

Nordanvind.

Nu gör du samma misstag som Bojansfulamuche och missar kritierierna som jag nämnde: spelare som inte värvats svindyrt eller kommit från juniorlaget. Jag nämnde inget om att de behövde vara "okända" eller "chansningar".

Oavsett om vi värvar oerhört meriterade spelare i den kategorin (Ekstrand, Chibuike m.fl) eller på förhand uppsnackade talanger (Saku, Affane m.fl) så är det en kategori som måste lyckas i mycket större mån än vad våra gjort om man ska bli framgångsrik som svensk förening.

Om man endast hyllar de fåtal dyrare värvningarna vi kunnat göra sett till vår ekonomi som storklubb, plus pengarna från början av 2010-talet och Isak, så missar man ju poängen hur man måste utvecklas som svensk förening. Spelare med bakgrunder som Seb, Tarik, Koffe mfl har ju mycket mindre flopprisk. De är inte lika intressant att stirra på.

AIK har, särskilt under BW (tyvärr) varit genuint usla i den kategorin både sportsligt och ekonomiskt.

På drift med Svullo:

Men snälla någon. Jag syftar givetvis på dom allra första inläggen som gjordes när värvningen presenterades, som som nästan fick mig att tro att vi värvat Messi och är lite rolig i efterhand eftersom det summerar gripandet efter halmstrån som många jobbade med här inne i ett par år. Sedan lugnade det ner sig därefter när saken togs ner på jorden, där var bland annat undertecknad med i diskussionen, och det framgår säkert om man tittar på saken över två dagar och drar ut ett snitt...