Originalet av inlägg:1296156
Redigerat:2020-10-25 20:21:00

Även jag höll på att bli knäpp vad gäller Dplay och kvalitén, vanligtvis är det så att native-appar funkar bra på Smart-TVs (t.ex dplay appen som finns i Samsung-modeller som kör Tizen OS). Nu verkar det dock vara strul där också...

Min TV kör dock Samsungs gamla OS och då har jag inte ens tillgång till appen. Så strulade fram och tillbaka med Chromecast och dylikt (med och utan kabel, vanliga varianten samt 4K varianten) provade även med Xiaomi Box och alla dessa varianter funkade rätt värdelöst. Upplösningen var helt enkelt rätt kass, även en del micro-stuttering.

Det slutade med att jag kröp till korset och köpte en Apple TV (minst gen4 krävs) och sen dess har det funkat klockrent. Ska tilläggas att jag är motsatsen till en apple-fan-boy. Inget lagg, släp och upplösningen är såpass bra som den kan vara.

Så... sitter ni och kör chromecast, hdmi från datorn eller vad nu ni kan tänkas göra (och inte har råd att köpa en ny TV där D-play app finns att ladda ner) - köp en Apple TV GEN4 (och nyare), det funkar bra.