Originalet av inlägg:1295884
Redigerat:2020-10-22 08:29:00

Nu vet jag ingenting om målvaktsteknik etc men jag tycker verkligen inte Budo är bra. Jag tycker han haft enorm flyt de senaste matcherna där han blandad jättebra räddningar med väldigt konstiga ingripande där bollen studsat han väg men lika gärna kunde blivit billiga mål.

Han är inte en målvakt som jag vill se som första målvakt i AIK. Däremot är han som Stam var en perfekt reservmålvakt som har tryggheten att bara kunna hoppa in och prestera enstaka matcher vilket jag tror är mycket svårare för en ung målvakt.

Så för mig är det här givet att AIK bestämt sig för att satsa på Brolin nästa säsong och gör nu klart för dansken att han inte längre är önskvärd och att hans agent nu måste jobba på att hitta en ny klubb till honom.

Här tror jag verkligen Bartozs och Jurelius planerar tillsammans om framtiden. Jag hoppas den synken mellan sportchef och tränare. Ge Bartozs den han vill ha.

Tydligt att han vill ha in snabba spelare. Jag tror även löpstyrka kommer prioriteras. Det är så underbart att se spelare som Rogic.

Jag skulle så gärna vilja se en 9:a med fart, löpstyrka och storlek. För att ta ett allsvenskt exempel så en spelare som Per Frick.