Originalet av inlägg:1295817
Redigerat:2020-10-21 15:25:00

Jag har varit BW out länge, hoppas det sker nu även om det är efter riktigt trista omständigheter.

Angående Jurre så är han här nu och har ju hittills gjort det okej. Min amatörbedömning är att som någon annan skrev, skulle det varit någon annan som tillsatt honom så hade folk kanske haft lite mer överseende.
Sportlib, tidigare tjänst och en feeling utifrån det man sett i media är att han är en administratör som ger en tillförlitligt känsla.
Kanske kommer han att fungera väl som sportchef men mina förhoppning är bara att han har lite mer ekonomi och affärskänsla i sig. Pålitligheten och en administrerande ådra har ju hittills fungerat bra då han samlat de runt sig för att få igenom bra värvningar. Han har fått loss pengar från styrelse och externa parter för att finansiera värvningar som antingen har varit sådana som redan har bevisat sin fotbollskompetens (Sotte, Rogic, Lustig) och i andra fall gått på rekommendationer från andra med fotbollskunnande (Larsson "tipsat" om Lustig, Barre kopplingar med Brighton om Bojan).
Däremot så tror jag inte att han är allt i ett paket, kort sagt tror jag att han saknar toppkunnandet om fotboll och själv inte kommer gräva fram div1 spelare som kan kliva in direkt. Men sitter det övriga behöver en sådan sportchef inte vara fel. Möjligtvis att staben blir något stor men ponera en Henok och senare Seb som hjälper med scouting/fotbollskunnandet i någon form. Eller om Ackerman, som verkar vara lite på dekis måste jag säga, steppar upp. Då har vi en sportchef i Jurre som skulle kunna orkestrera ihop det hela väldigt bra, tror jag. Vi får se vad som händer med tiden.

Jurres största miss hittills tycker jag främst är att inte lösa en anfallare som får matcher 2020. Nu är Henok möjligtvis i form igen efter två rätt bra matcher och skribenter och poddar plussar honom återigen. Men jag tror ändå alla kan vara överens om att han inte är Henok anno 2018 och tidigare då han verkligen bar anfallet. På den tiden kunde han själv göra en dålig match men var instrumental för att få fart på anfallsspelet, minns några matcher utan honom och det såg ut som laget knappt gjort en match tillsammans. In kommer Henok i andra och gör en OK insats men han ser till att styra resten av pusselbitarna på plats. Detta tycker jag har saknats på 19 och i år. Han har stonkat in några bollar men jag vill påstå att han i 9/10 matcher i år varit underkänd eller max på gränsen godkänd.
Med den måttstocken så skulle vilken spelare som helst som är ung och har någon sorts utveckling eller ekonomisk potential vara värd att spela före honom.
Utifrån de premisserna och beroende på skadeläge skulle jag ni gärna se både Ring och Bojan gå före honom, eller åtminstone växeldra som 9a. Där kunde Jurre kanske gjort det bättre. Som jag skriver skulle jag dock gärna se Bojan som han plockade in få mycket mer speltid redan nu.