Originalet av inlägg:1291594
Redigerat:2020-09-14 11:10:00

Utan publik har inte domarna någon press på sig och allt för många förespråkar att vi ska se mellan fingrarna. Det är en sak att skylla sitt lags prestationer på domaren en helt annan att kritisera eller gnäll om ni så vill dom domslut.

Är man AIKare tycker jag man gott kan gnälla på hur domaren valde att bedöma vissa situationer. Jag skiter i om han kunde blåst två billiga eller felaktiga straffar till Malmö, jag bryr mig bara om att han bedömde bort vårat mål. För det är en 50-50 bedömning och blir negativt för oss. Sen att Uefa menar att filmning är ok bara det finns en kontakt är sjukt, Rogic touchar Toivonen på armen efter att han börjat falla utan kontakt. Är inte det gul har man inte svartgula ögon.

Att vi inte spelar bättre är förenklat grunden till att vi ligger där vi ligger. Det fattar vem som helst, men varför ska jag stryka domaren medhårs. Jag skiter i om jag är objektiv, jag håller på AIK och reagerar därefter, precis som på match.

Man kan tycka att domaren är usel samtidigt som man inser att vi spelar som ett bottenlag