Originalet av inlägg:1291593
Redigerat:2020-09-14 11:08:00
My two cents ang domaren
Igår upplever jag att vi ganska tydlig igen var på fel ände av domarna mot MFF. Och jag vet att man inte kan grotta ner sig i gamla domslut. Men om vi tar Oforis andra, och jämför det med situationen där Sauli blir sparka med sula i huvudet i Malmös straffområde och börjar blöda, vilket renderar i ingenting. Ingen straff, inget kort. Och Oforis spark på axeln så måste man minst erkänna att det lika gärna kan rendera i ingenting.
Sottes andra är ganska solklart. Men på riktigt, hur många gånger har inte MFF gjort liknande grejer mot oss senaste året och sluppit?
Vårt mål ska vara mål, det är inga konstigheter. Att den skånska domaren och MFFs före detta anställda Jens Fjällström får klappa varandra på ryggen i efterhand är bara snett. Regeln är att om spelaren inte påverkar ska det inte vara offside. Henok påverkar absolut noll.
Deras straffar, Thelins kan vara straff, kan också vara inte straff. Om det är en touch är den minimal. Att Toivonen får gå ut i media efteråt och säga "Jag försökte lura honom, men han gick inte på det den här gången" utan några som helst påföljder under eller efter matchen är bara pinsamt för domarsverige.