Originalet av inlägg:1285288
Redigerat:2020-08-14 18:16:00

Fördelen med spelare som Traore och Bulut från Vasalund är väl energin och "spelglädjen" de skulle komma in och bidra med. För dem vore det ju världens chans att få spela i AIK och visa upp sig på allvar på den största svenska fotbollsscenen, de skulle bara se möjligheter, liksom.'

Lite som M Bangura 2010. Han sprang inte omkring och tyngde ner sig för att klubben riskerade att åka ur, han levde sin dröm och siktade samtidigt mot nya höjder och "dansade" kvar AIK i Allsvenskan.

Truppen behöver så att säga inte (mer) spelare som tittar nerför stupen och får svindel utan spelare som fokuserar upp, upp, upp.

Sedan vill jag än en gång fastslå att Sundgren behövs han också. Granli är MITTBACK och det känns helt fel när det är han som får inläggschanserna på högerkanten - här vore Sundgren perfekt i den rollen.

Och ja, vore det något sätt Sundgren kunde botgöra sig på så vore det väl att se till att AIK spelar i högsta serien 2021. Vore jag Sundgren skulle jag tycka detta vore världens chans att ställa saker och ting tillrätta.