Originalet av inlägg:1279307
Redigerat:2020-07-31 08:53:00

Precis tror inte den motpolsfaktorn ska underskattas. Kan vara precis det AIK behöver nu.

Mellberg, Rydström, Bartosz är alla spännande tränare men jag tycker att när man är där AIK är så kan man vänta på dessa till det är dags för deras nästa allsvenska uppdrag.

Hade det hör varit i vintras så hade tex Gustavsson varit en stor favorit med tanke på vad han gjort i Norrköping. Inte Rydström eller Mellberg. De är inte där ännu även om det visar sig att de gör en kanonsäsong när vi summerar 2020.

Bra då vet vi det och då kan vi gå för dom. Det är ingen direkt konkurrens med utländska klubbar som på spelarmarknaden när det kan vara försent om man väntar.

Vi ska inte behöva chansa med tränare som inte levererat i Allsvenskan eller på minst samma nivå typ Norge eller Danmark.

Axén är även duktig på att hitta spelare som kan leverera i Allsvenskan. En kompetens som verkligen skulle hjälpa Jurelius. Jag hoppas vi värvar en 9:a all heder till Goitom men jag vill verkligen se en ny anfallare leda AIK:s anfall. Det är dags.