Originalet av inlägg:1270270
Redigerat:2020-07-06 22:51:00

Gordon

Bara för att jag är kritisk till hur vår ledning styr skutan behöver det inte innebära att jag struntar i att försöka dra mitt strå till stacken. Jag ser dock ingen anledning till att jag skulle sitta här och skriva dagbok över vad jag köpt och skänkt...


cj

Det räcker med att läsa några siffror så ser man att det inte stämmer. Enligt AIK:s officiella årsredovisning var exempelvis personalkostnaderna på över 98 miljoner och inte några 93,8 som artikelförfattaren hävdat. Utan att vara alltför kritisk och med risk för att jag faktiskt kan ha fel och göra fel så blir man ju lite osäker på om resten stämmer när man missar något så konkret som 4 miljoner bara i personalkostnader...

I övrigt är mycket rena antaganden, på samma grunder som mina, dina och alla andras här inne. Rena spekulationer alltså, som exempelvis att 90% skulle efterskänka årskorten till klubben. Till dags datum är det väl ca 65% som gjort det?
Vissa siffror är rejält friserae, så som drömmen om europaspel till exempel. Ta bort 15 miljoner bara där...
TV-intäkterna skulle ökas gradvis de närmaste åren. Här står det om en nästan fördubbling? Stämmer det?
Försäljningar av Isak och Quaison kan ske, men att räkna med det? Jag hoppas verkligen att AIK inte räknar likadant.