Originalet av inlägg:1270163
Redigerat:2020-07-06 16:10:00

ag är helt för det paradigmskifte som nu genomförs i AIK. Som klubb är det av yttersta vikt att vi profilerar oss på och utanför fotbollsplan på ett skarpare sätt. Det räcker inte bara med att vi är överallt för att locka sponsorer och talanger.

Vi måste hitta något vi tror på och stenhårt följa den vägen. Den "blå-linjen" tänket är något jag stödjer fullt ut liksom det uttalade samhällsansvar som klubben verkar vilja ge uttryck för.

Vare sig vi vill det eller inte så är gamla tidens "reklammedia" på väg bort. Företag söker något mer än en plats på tröjan eller på reklamskyltar på diverse evenemang. Företag söker ett mervärde, gärna något som driver upp goodwill eller positiv uppmärksamhet utanför den gängse medieplattformen. Här ligger mina ovan punkter nog helt rätt i tiden, oavsett om gillar det eller inte.

Vad gäller vårt spel, taktik och uttalad satsning på yngre spelare, så tar jag föregivet att man avser att fullfölja denna plan säsongen ut.Jag är villig att oavkortat ge mitt stöd för detta spelsätt och truppbygge hela denna säsong , med eller utan Norling vid rodret spelar mindre roll.

Börjar vi nu hatta runt med helt andra taktiker, och eller spelare, bänkar juniorerna etc.etc så visar det i alla fall för mig att det bara var tomma ord och ett luftslott som presenterades inför säsongen.