Originalet av inlägg:1269099
Redigerat:2020-07-03 12:38:00

KrilleS skrev:

”För mig är det lite obegripligt mycket prat om spelsystemet i relation till den otroligt konstiga, omotiverade, skadebenägna och till synes illa tränade truppen vi sitter på.”

Svar:
Misstänker att spelsystem och skadedrabbning hör samman. Det uppstår i matcherna situationer som kan kallas dråpliga, i dessa situationer måste spelare ta pest eller kolera beslut med betänketid två tiondelar. Det kan vara kvicka vridningar av kroppen eller en chansning in i duell som har enormt mycket högre skaderisk än ett mer sofistikerat och balanserat spelsystem, där man inte försöker forma vatten till en boll.
Ett exempel är hur Pertan slet med Kiese-Thelin de tog halvt ihäl varandra under dubbelmötet. Duellerna blir en enorm skaderisk, det smäller hela tiden ute på plan.
Att pertan skulle skadas såg jag komma som han fått slita, vi kommer få fler skador, överbelastningen och det märkliga situationerna är anledningen tror jag.
Att spelare är omotiverade är ju i grunden även tränares ansvar- att få dem på spelhumör.

Svar slut:
En annan fråga är ju hur i hundan man ska klara av ett europaspel parallellt med Allsvenskan när vi tydligt visar tecken på stukad, utpumpad trupp redan nu med samma täta matchande.
Tänk ett spelskicklig lag som rullar boll eller väntar in alla våra misstag det kan sluta illa. Är vi dessutom slitna och spelar i 30 graders värme blir det inte lättare.

En till sak som jag och andra ställer oss frågande till:
Vi hade inte en riktig målchans.

Det trampas vatten.

Hyllningarna av Seb från eget läger och utifrån är givna. Han gör vad kan kan för att upprätthålla det tränaren vill. Trots att en stor portion stolthet förmodligen åker ner i brunnen, han är lämpat för större uppgifter.
Förstår om det brister på samlingen idag. Silvas inhopp är som någon skrev att pissa de som sliter i ansiktet.
Kan nog börja koka internt snart.
Larssons intervju visar att något är galet.

Om det är så att något faktiskt är galet så sitter vår dirre på orginalritningen till det hela, hans Sportchef är en handplockad junis i sammanhanget som inte vill stöta sig.
Om det visar sig att experimentet blir en grå sörja av kokande ämnen istället för den där svävande brinnande bollen som lämnar provglaset i labbet letar sig ut genom fönstret och vidare, om det visar sig, så undrar jag vem som ska säga att sörjan inte kommer börja brinna och bilda en sfär av kemisk reaktion som väger mindre än luft utan att det bidde sörja av det hela, vem ska säga det?
Tror det blir Rikard själv i så fall.
Men efter en envis lång kamp med att få kemin i brinnande symbios och många galna intervjuer.