Originalet av inlägg:1269064
Redigerat:2020-07-03 09:40:00

Jagär förmodligen en fotbollstaktisk analfabet men jag ser ärligt talat inte riktigt vad som är så spännande och så mycket ett fall framåt med det nya Atalanta-spelsättet. Har väldigt lite överseende med att vi ska stå ut med tveksamma resultat och i stora stycken precis lika risigt och måttligt underhållande spel som något annat år.

För mig är den ENDA ursäkten till att det ser lite upp och ned ut att vi spelar med otroligt många lovande ungdomar från de egna leden. Det i sig är kul och glädjande och väger faktiskt för mig upp en hel del. Det är såklart sorgligt att våra etablerade bänkspelare inte ens klarar av att komma in i 70:e minuten och på ett fullgott ersätta en 18-åring som gör sin femte allsvenska match någonsin.

Men nu är det som vi är. Av olika skäl har vi en massa truppmässigt dödkött och vi kommer inte bli av med det innan säsongen är över och vi kan låta en massa kontrakt gå ut. Dessa individer ser naturligtvis att de inte kommer vara kvar efter denna säsong iallafall och är säkerligen måttligt motiverade just nu. Därtill är transfermarknaden död så de kan lika gärna sitta ut kontraktet hos AIK.

Det här året *kommer* bli ett se-och-lära-år oavsett om vi tycker det är acceptabelt eller ej. Överleva ekonomiskt och sätta oss i en hygglig position inför 2021 är vad det handlar om.