Originalet av inlägg:1259821
Redigerat:2020-03-24 12:59:00

PAL

Kanske, men tror ändå vi tjänar mer ekonomiskt om vi säljer fler årskort för att det år enda alternativet för att kunna se låt säga de första 2-4 hemmamatcherna. Släpper man biljetter till de låt säga 6 första matcherna samtidigt. (Vet man redan kan köpa dock)

Sirius
Östersund
Kalmar
IFK
MFF
Dif

Sirius lär sälja slut så fort man hypotetiskt öppnar upp för spel med publik.
Jag gissar att även Östersund kommer sälja slut tack vare det stora behovet av att se gå och se vårt kära lag. Kalmar kan kanske skvalpa lite men med tanke på att tre stormatcher på hemmaplan kommer på rad omgång 4-6 så lär nog mötet med MFF och Dif sälja slut innan serien startar. IFK matchen lär också sälja nästintill slut.

Tingar man då 2-4000 årskort (minst) så säljer dessa matcher slut än snabbare. Kvar finns då att köpa årskort för hela säsongen eller missa inledningen.

Det är ju detta som är tanken och taktiken bara det att en hyfsat stor massa över kanske 2 säsonger behöver känna på hur det är att stå utanför derbyn och andra större matcher för att arenan är slutsåld.
Nu kan man få till detta redan innan denna säsong börjat om den börjar.

Har man nu tagit detta beslut på hyfsat lång tid så har man nu ett gyllene tillfälle att få mycket snabbare effekt.

Får man detta att fungera så spiller det över på kommande säsonger. Dels för att folk sannolikt sett att man lätt står utan om man saknar årskort och för att det är lättare att fortsätta årskort om man redan köpt innan än om man är van med ströbilljetter.

I min bok förstör man hela strategin om man nu skulle öppna upp hela arenan.
Men det kanske är möjligt att öppna upp just för premiären och ändå få samma effekt på övriga 5 i ledande omgångar och för resten av säsongen. Men jag ifrågasätter då vilken trovärdighet man visar om man inte fullt ut agerar efter det val och taktik och dess syfte rakt igenom. Vi tjänar mest på årskort och minst på etage 3. För mig är risken med att öppna etage 3 högre än vinsten av att inte öppna det.