Originalet av inlägg:1252917
Redigerat:2020-02-12 21:04:00

ilimor
Sant. Nuffror säger inte allt. Vi låter GF tala.

PREMIÄR 2010: AIK-MJÄLLBY 0-0
Namn: VbgGnagare Visa profil Skicka ett meddelande till VbgGnagare
Sänt: 2010-03-14 23:58:00
Nyss hemkommen från matchen och har haft ordentligt med tid att tänka igenom matchen fram och tillbaka. Är egentligen inte förvånad eller sur över att det blev oavgjort men däremot besviken på hur matchen genomfördes både spelmässigt och inställningen hos vissa spelare. Men något alla ska ha i baktanken är att mjällby i premiären på en skit plan inte är en lätt match heller. Ett stort jävla minus med till han som skötte ljudet idag och personer som står på Norra och inte sjunger, stick till Södra då istället.

Men det såg faktiskt nästan likadant ut vid samma tid förra säsongen så tror och hoppas att det kommer blir bättre.
In Stahre we trust!

Namn: Flempanrat Visa profil Skicka ett meddelande till Flempanrat
Sänt: 2010-03-14 23:21:00
1772

Det är väl inte konstigt att förstå. Usel plan, kallt som fan, dåligt spel, inga högtalare som funkade på Norra över huvud taget, hälften av toaletterna på hela Norra var avstängda och värre köer än vanligt till kioskerna.

Tur att vi fick en pinne trots allt, men så var det ju en helt vanlig allsvensk premiär också.

Namn: 01xarl Visa profil Skicka ett meddelande till 01xarl
Sänt: 2010-03-14 23:13:00
Skönt att ha premiären avklarad. Även om det är som att svära i kyrkan börjar man bli jävligt trött på Råsundas standard. Att kliva in på den västra läktaren är som att åka tidsmaskin till någon industri i gamla DDR. Inte ens en jävla papperskorg finns tillgänglig ute i gångarna och man undrar hur Svenska fotbollsförbundet kan leverera denna usla produkt – och då har jag ändå bara nämnt en liten bagatell i sammanhanget.

I det stora hela får vi vara väldigt nöjda med 1 poäng som matchen utvecklade sig. Grahn och Ekenberg överglänste alla våra krigare idag. Kan inte låta bli att tycka majoritetens reaktioner på Grahns långsamma byte är lite smålustigt. Samtidigt nämns inte ett ord om vår egen målvakt som säkert slängde bort 5 minuters effektiv speltid vid in- och utsparkar. DET är ett problem för mig. Det sänder helt fel signaler till publik, med- och motspelare. Dessa ageranden ses annars bland spelmässigt underlägsna lag och främst på bortaplan. På Råsunda ska vi blåsa på, inte agera som några stoppklossar. (Det gjorde Bojan så bra idag ändå.)
Atta, Engblom och Tjerna är annars dom spelare som kommer undan med hedern i behåll efter dagens match. Jag vet att dom yttre förutsättningarna ställer till det rejält, men det kan ändå diskuteras om höjdbollar på en ensam Flavio är det effektivaste anfallsvapnet mot Mjällbys flaggstångar där bak?

Namn: Gambleputti Visa profil Skicka ett meddelande till Gambleputti
Hemort: Västerås
Sänt: 2010-03-14 22:59:00
Meddelandet har redigerats av insändaren
När övertygade AIK i en hemmapremiär sist?
2003 mot Enköping vann vi visserligen med 3-0 men direkt övertygande var det inte med tanke på motståndet.

För övrigt är det bara oavgjorda och krampaktiga uddamålsvinster i våra hemmapremiärer så långt jag kan minnas.

Min största oro inför säsongen var hur det från förra året decimerade försvaret skulle bli och jag måste säga att det mesta av den oron försvann idag. Atta-Pertan kommer att bli ett bra mittlås. Pavey behöver några fler riktiga matcher på sig för att komma in i en mer defensiv roll och Nisse är Nisse han är stabil.
Det enda orosmomentet där bak är att jag fler gånger såg att backarna inte var riktigt nöjda med Maanojas agerande. Han måste ta för sig mer och snacka med sina backar.

Offensivt ska vi bara prestera bättre med ett sådant manskap som vi har. Idag såg det bara förvirrat ut när vi anföll.

Som en klok man sa till mig. Nu kan det bara bli bättre.

Namn: ANALYS Visa profil Skicka ett meddelande till ANALYS
Hemort: Solna
Sänt: 2010-03-14 22:05:00
Meddelandet har redigerats av insändaren
Vi måste begära mer av laget än vad vi såg idag. Bli utrullade nästan hela matchen på mittfältet av en nykomling, underkänt. Granh visade vilken klasspelare han är, ex. överlägsen Eguren som blev marginellt bättre som mittfältare än anfallsspelare. Han ser seg ut och är oinsperad i spelet och absolut ingen ANFALLSSPELARE! Självklart kan han bättre, tror enbart han passar som mittfältare.
Stahre gjorde tjänstefel som spelade hela första halvlek med Eguren som anfallare, självklart är Pontus ett klart bättre val, hela Råsunda kunde se detta.

Namn: pAtrIK Email Visa profil Skicka ett meddelande till pAtrIK
Hemort: "Kattne"...
Sänt: 2010-03-14 22:03:00
Det e n d a bra idag var...maten.
I n g e n t i n g annat.

Namn: J-15 | Visa profil Skicka ett meddelande till J-15 |
Sänt: 2010-03-14 20:52:00
Fyfan!! Vad har hänt emd vårt kära Norra. Så jääävla glest!!

Namn: Nordanvind Visa profil Skicka ett meddelande till Nordanvind
Sänt: 2010-03-14 20:33:00
Det är väll bara att sammanfatta dagens match som katastrof. Den sämsta fotboll vi presterat på mycket länge. Visst är det första omgången och jag har personligen spelat på grusplaner i bättre skick men våra spelare måste ju kunna anpassa spelet efter sitation. Det gjordes inte idag.

Till er som klagade på att det buades idag. Självklart ska det buas om man inte spelar godkänd fotboll. Inte ens spelarna själva lär vart särskilt nöjda med sina insatser. Fansens på läktaren har rätt att kräva mer efter en match som denna.