Originalet av inlägg:1249024
Redigerat:2020-01-13 00:38:00
Jag är rätt nyfiken på vilket Allsvenskt lag (bör vara nästa steg för grabben) som Halmstads talang och forward Rasmus Wiedesheim-Paul hamnar i. Någon klubb bör nog lägga ett bud (tror jag iaf). 19 mål förra säsongen imponerar ändå. Sett för lite av honom men är han kvick och bra i djupled så varför inte. Lär knappast kosta skjortan heller. Med beteckning på tror.
Ska som sagt bli spännande att se vem som ersätter Tarik (går inte att chansa här känns det spontant som iaf) samt vem som skall ersätta Stefanelli. Goitom & Kolbeinn känns lite lika (men ändå inte) så en kvick teknisk forward som Star i djupet vore tacksamt. En David Accam typ. Vad gör han idag tro? (Såg nu att han är klar för nya MLS-laget Nashville för i år).
Synd att vi inte verkar ha pengarna för tex Ålesunds Niklas Fernando Castro. På papperet en mycket spännande spelare iaf (20 mål & 11 assists förra säsongen på 27 matcher totalt) och enligt ett mailsvar från Ackerman så duktig men för dyr, utan att gå in djupare på det. Jag är mest nyfiken på vad för ”dyr” är?
En sådan här spelare som verkar kunna spela som både offensiv mittfältare som forward och som gör en jäkla massa poäng och som visst är scoutad av Ackerman och anses som bra, är inte en sådan spelare lätt värd 10 mille isåfall? Som förhoppningsvis gör succé och säljs för ännu mer pengar inom max ett par säsonger. (Lägg märke till att jag skrev förhoppningsvis).
Totalt har denne Castro (dubbelt medborgarskap verkar det som, norskt & chilenskt) spelat 98 matcher och gjort imponerande 49 mål & 37 assists. Se länktips.
Men som sagt, enligt Transfermarkt värderad till 7-8 milj kr. Har kontrakt med lilla Ålesund till December 2021 så nog lär han kosta minst 10 mille att köpa loss.
Avd: Övrigt/Silly Season/Söndagstankar