Originalet av inlägg:1249020
Redigerat:2020-01-12 21:54:00

Almen 2018

Tack för ett bra inlägg i god samtals ton.

Först vill jag påpeka igen att jag inte ger Ackerman hela skulden för en för AIK farlig utveckling, att vi inte säljer tillräckligt med spelare de senaste 6 åren. Jag har, tycker jag själv åtminstone, varit tydlig med att det är både Ackerman och Wesström som bär ansvaret scoutingen, i AIK. Skriver därför Ackerman Wesström, för att förtydliga. Ackermans roll är att ta fram en lista på potentiella värvningar och ett underlag som kommer naturligtvis ligga till grund för vilka rekryteringar som Wesström sen gör och kan göra. Ackermans roll och påverkan på beslut således betydande. Borde vara en självklarhet kan jag tycka utan att hävda att just du inte ser det sambandet.

Sedan vet jag inte om du läste mina första inlägg idag, jag tog upp just Robin Jansson och Sauli Väsinen som lyckade värvningar rent sportsligt, men rent ekonomiskt var de ganska blygsamma (av den info som finns att tillgå). Därmed tog jag inte med dem på listan, precis som inte tog med sportsliga lyckade värvningar utan ekonomisk uppsida under tiden föra Ackerman. Jag har inget behov av att vinkla siffror, det ger mig inget.

Ackermans arbete i akademin har jag inte kritiserat någonstans, vad jag vet. Han har med säkerhet stor kunskap inom fotboll och kanske passar super som just akademichef.

Nu blev det väldigt många inlägg här idag och jag behöver sova snart. Svarar imorgon om det är någon mer som diskutera något.