Originalet av inlägg:1244423
Redigerat:2019-11-20 20:26:00

Det jag tycker är det problematiska i detta är just den fundamentalistiska hållningen. Jag hade helt klart köpt om AIK gjort som så att man haft stängt etage 3 även om vi hade kunnat fylla den med några tusen. Bättre då med en helt packad arena med två etage än tre med väldigt mycket spejs däruppe.

Men vi vet ju uppenbarligen vår kapacitet vad gäller publik. Är intresset väldigt högt i ett derby så snuddar vi 50 000-strecket. Har vi en ren guldmatch så fyller vi på egen hand 50 000 platser. Detta VET vi för det har vi ju gjort. Skulle vi spela i Europa och få möta typ Man united eller liknande "världsklubb" så skulle vi nog också kunna fylla NA.

Så varför då inte göra det i dessa - om än tämligen få - matcher..? AIK borde väl bara vara glada när 50 000 pers vill se AIK sparka boll?

Jag hoppas inte beslutet är hugget i sten utan att man helt enkelt kan ändra det. Sedan så är det ju BRA att Söderberg har idéer och åtgärder för att vi ska öka vår publik - men just denna gång anser jag att draget att stänga etage 3 är lite för djärvt.

Mitt råd är att riva upp beslutet och sedan jobba vidare med andra åtgärder för att öka publiken. Det är absolut inget att skämmas för att man lägger denna idé på is, hade jag jobbat på kansliet hade jag säkert kläckt en massa idéer som inte riktigt skulle hålla i realiteten. Det här handlar heller inte om oersonlig stolthet hit och dit utan vad som är bäst för AIK.