Originalet av inlägg:1244369
Redigerat:2019-11-20 14:24:00

oakley

Tror inte det var riktigt så han menade. Mer att det ska bli många fler mot MFF och IFK och fler generellt men i fallande skala.

MFF hemma 2019 drog 19 141 även om vi säkert sålde 21 000 inklusive årskort.

IFK hemma 2019 drog 18 069 även om vi säkert sålde 20 000 inklusive årskort.

Får vi upp dessa matcher till eller nästan slutsålt delvis genom fler sålda årskort så har vi räknat hem en stor del av det tappet där. Då har vi fyra matcher per år som är slutsålda. För att försäkra sig om dessa matcher framtida säsonger behöver mm då köpa årskort.

Bibehåller man samma snitt av lösbiljetter som tidigare men säljer 750 fler årskort 2020 så höjer vi snittet så sålda biljetter på övriga matcher med totalt 8250 biljetter. Då är vi ekonomiskt hemma jämfört med tidigare.

Händer detta så lär årskortsförsäljningen gå upp än mer till 2021. Vi hittar på att vi till 2020 säljer 2000 årskort fler än 2019.
Då har vi i princip garanterat fullsatta på fyra matcher.

Vilket också kommer regna ner på övriga mindre matchers snitt.
Varför det blir lättare att skapa tryck på arenan och biljettryck även mot Häcken, Peking och Elfsborg exempelvis. Vid rätt veckodag och tid på året är det möjligt att sälja ut även någon av dessa.

Börjar detta ske så är inte jag alls främmande för att vi inom tre år kommer kunna sälja upp mot 18 000 årskort. Då kanske vår lägstanivå är på 17 000 mot de sämsta lagen och har 4-7 utsålda matcher per år.

Låt säga att vi har 20 000 i snitt i de 5 mest osexiga matcherna, 24 000 de 5 i mitten och 28 000 i snitt de 5 hetaste matcherna.

Visst blir det lite hitte på. Men jag ser framför mig att detta är en högst rimlig utveckling förutsatt att man får igång årskortsförsäljningen.