Originalet av inlägg:1244246
Redigerat:2019-11-19 19:08:00

Allt nettar ned till HUR AIK spelar, om de ligger 3:a eller 5:a efter 5 omgångar är egalt i nuläget. Ni som jag vill TRO, och när tron inte finns tar folk drastiska beslut. Det är 2020, det finns en babiljard kanaler och annat nöje liksom att att se fin fotboll från andra ligor.

Jag fäster mig vid att RN/BW till sist medgett att de befinner sig i underhållningsbranschen. Det betyder att de inte bara konkurrerar med andra fotbollslags sätt att underhålla oss.

De konkurrerar med all annat upptänklig tidsfördriv som folk pysslar med.

Missförstå mig inte.Jag var ett die hard fan och har brunnit och vevat under tidigt 80 -tal och sen sakta förflyttat mig från Norra till mitten västra. Inget kunde stoppa mig att cykla ned till Norra stå från Huvudsta.

Men hur många var vi ? hur många är vi idag ? Inte mer än att det snittar 5-6.000 exkl derbyn och stormatcher.

Om AIK skall kunna håva in marginal åskådare så är det tyvärr så att spelet måste passera sömnpiller stadiet.

Det är sagt förr på GF en zentiljon gånger. Det är ett synnerligen högt spel AIK`s ledning tar genom att låta RN fortsätta.